projectaanvraag

Als uw project voldoet aan de algemene criteria en doelstellingen van de Iona Stichting kunt u een aanvraag indienen. Wij stellen prijs op een aanvraag waaruit het hart en de motivatie spreekt.

Lees het onderstaande zorgvuldig door voordat u begint met het indienen van een aanvraag. Zo bent u goed op de hoogte van de informatie die wij van u vragen. Daarnaast wijzen we u op het feit dat de projectomschrijving die u zult toevoegen van essentieel belang is.

Per december 2019 werkt de Iona Stichting met een online aanvraagsysteem. Aanvragen per mail worden niet meer in behandeling genomen.

wanneer aanvragen

De volledige aanvraag dient uiterlijk 14 dagen voor de vergadering in ons bezit te zijn. Een aanvraag wordt niet in behandeling genomen als uw project al is gestart.

elke aanvraag is anders

Ieder verzoek om steun is anders en verdient een zorgvuldige afweging. Het kan voorkomen dat een aanvraag op de lijst van toezeggingen overeen lijkt te komen met uw project. Hieraan kunnen echter geen rechten ontleend worden.

geen vooraanvraag en geen algemene aanvraag

Wij nemen geen vooraanvragen in behandeling. Mocht u twijfelen of uw aanvraag binnen de doelstellingen valt, neem dan telefonisch contact op met het secretariaat.

Daarnaast nemen wij alleen aanvragen in behandeling welke specifiek gericht zijn aan de Iona Stichting. Algemene aanvragen (bijvoorbeeld ‘beste geïnteresseerde’) worden niet in behandeling genomen.

onderwerpen die wij niet ondersteunen

Hoewel het bestuur het zeer op prijs stelt om aanvragen te ontvangen waaruit het hart en de motivatie spreekt, zijn er onderwerpen die wij niet ondersteunen. Dit zijn de volgende:

  • projecten die al afgesloten zijn
  • projecten die al begonnen zijn ten tijde van het indienen van de aanvraag
  • gebouwen
  • boekuitgaven
  • vakantiekampen
  • patiëntenverenigingen
  • verzoeken om individuele noodhulp
  • schuld hulpverlening
  • podiumkunsten (professioneel)
  • films en documentaires
  • sociaal maatschappelijke projecten zonder antroposofische achtergrond

Past uw aanvraag bij de Iona Stichting?

Het bestuur hanteert de doelstellingen van de Iona Stichting.

het indienen van een aanvraag

U dient uw aanvraag in via ons online aanvraagsysteem. Lees van tevoren goed de handleiding door zodat u weet welke vragen u kunt verwachten.

U beantwoordt de online vragen kort en bondig. Uw meer persoonlijke vraag verwerkt u bij de verplichte uploads.

Let op: heeft u ooit eerder een aanvraag bij ons ingediend dan nemen wij uw huidige aanvraag alleen in behandeling als wij over de vorige projectaanvraag een evaluatie hebben ontvangen!

verplichte PDF documenten

1. Projectomschrijving
Het meest essentiële document van uw aanvraag. Dit is uw persoonlijke verzoek. Wellicht heeft u een deel van de informatie al ingevuld, maar wij vragen u deze alsnog mee te nemen in uw projectomschrijving:

  • maximale grootte: 4 x A4
  • korte omschrijving van het project
  • het ideaal achter de aanvraag
  • de doelgroep
  • plan van aanpak: wie doet wat en wanneer?
  • organisatie en samenwerkingspartners
  • duur van het project

2. Begroting met dekkingsplan

  • een uitsplitsing van de totale kosten
  • de verwachte inkomsten en uw eigen bijdrage
  • waar heeft u nog meer aangevraagd?
  • welk bedrag vraagt u aan de Iona Stichting?

3. Doet u een aanvraag namens een stichting of vereniging, voeg dan ook de stichtingsakte en het laatste financiële jaarverslag toe.

evaluatie

Om zicht te krijgen op de realisatie van uw project en de manier waarop onze stichting zo goed mogelijk ondersteuning kan bieden, vragen wij u om een evaluatie.

Van projecten die lang lopend zijn verwachten wij een tussentijdse evaluatie, een half jaar nadat het project van start is gegaan.

In het nieuwe aanvraagsysteem is de mogelijkheid om uw project te evalueren verwerkt. Heeft u een eerdere toekenning gekregen, dan kunt u de evaluatie per mail sturen.

Een eventuele nieuwe aanvraag nemen wij alleen in overweging als wij een evaluatie van het voorgaande project hebben ontvangen.

Samenvattend:

Ga naar ons online aanvraagsysteem
Lees eerst de handleiding door
De volgende documenten zijn verplicht:
– Projectomschrijving
– Begroting met dekkingsplan
– Als u als organisatie aanvraagt: de stichtingsakte en het laatste financiële jaarverslag

Als u al eerder een aanvraag bij ons gedaan heeft, maar nog niet via ons aanvraagsysteem, vul dan het e-mailadres in als gebruikersnaam en klik op wachtwoord vergeten.


Delen

Vergaderdata

De complete aanvraag dient uiterlijk 14 dagen voor de vergadering in ons bezit te zijn. De directeur bepaalt of een aanvraag wordt geagendeerd voor de bestuursvergadering.

2020

  • 14 januari
  • 11 februari
  • 3 maart
  • 7 april
  • 12 mei
  • 9 juni
  • 8 september

16 september jaarvergadering

  • 6 oktober
  • 3 november
  • 15 december